Tuesday, November 8, 2011

SeLaMaT TiNgGaL...

Assalamualaikum w.b.t
Saat aku menulis entri ni, keluarga kami baru saja kehilangan seorang anggota yg pergi selama-lamanya menghadap Yang Maha Esa. Buat Allahyarham pakcikku Hj. Kamaruddin b. Mamat, sekalung kenangan yg tidak mungkin akan kami lupakan dan semoga dikau ditempatkan dlm golongan hamba-hamba yg soleh, Amin...
Pakcik pergi tatkala Aidiladha melabuhkan tirainya. Hujan rintik-rintik mengiringi jenazahnya sama seperti airmata yg mengalir memutuskan kasih jiwa antara kami. Perginya pakcik ditangisi isteri, saudara mara dan anak-anak murid kesayangannya. Tautan kenangan dan titipan doa kami takkan putus buatnya. Ya Allah, redhailah perjalanan pakcikku dlm menemuiMu Ya Rabb... Al-Fatihah...

Sekadar renungan dan buat peringatan utk kita semua yg pasti satu hari nanti akan menemui al-Maut kerana MATI ITU PASTI bg setiap makhluk Allah yg bernyawa aku linkkan kat sini satu artikel drpd ohislam.com yg mudah-mudahan akan membuatkan aku dan sekalian saudaraku menginsafi diri tentang satu hakikat dan janji Allah yg PASTI!

Semoga kita akan sama-sama mendapat rahmat drpd Allah, Amin Ya Rabbal 'Alamin....

Terima kasih ohislam.com

No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...