Tuesday, February 28, 2012

ReSePi MaYoRiTaS PoTaTo

Salam blog...
Ni aku update pasal 1 resepi yg memang lazat dan rugi kalau tak cuba...Aku cedok dpd resepi dari internet gak. Aku da start berdiet dan aku buat resepi ni pun sebelum aku strictly berdiet. Yela, resepi ni kan banyak kalori. Pasni aku post pulak resepi menu utk berdiet ek...Ni lah resepinya, tp sebelum tu meh layan gambar mayoritas potato ni dulu ek....:)







yg ni dipenuhi dgn limpahan mayonis yg berkrim




yg ni kosong tanpa mayonis, masih rasa sedap






Bahan-bahan:




6 biji kentang sederhana besar (sagat kulit dan belah 6 pastu rebus jap dlm 10 min, dan toskan)


3 sudu besar tepung gandum


2 sudu besar tepung beras


1/2 sudu kecil garam


1/2 sudu kecil garam


Air secukupnya




Cara-cara:




Campurkan semua bahan-bahan dan air secukupnya dan jgn terlalu cair.


Celupkan kentang yg dah direbus tadi.


Goreng hingga kentang kekuningan dan masak


Sedia dihidang macam tu je atau tambah mayonis ikut sedap la....






No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...