Sunday, October 24, 2010

KeRjA oH kErJa

Salam dan hai to allz,
Nice greeting to my new friends.Welcome, ahlan wa sahlan.....

Banyaknye benda nak pikir. Kerja? masalah plg besar dlm hidup. Mana taknye. Keje yg dtg tak lekat2. Nak kata memilih? tak jugak...Nak kata tak cari? tak jugak...Mungkin blm sampai rezeki jumpe keje yg betul2 dpt membahagiakan diri ini dan org sekelilingku agaknye... Sepatutnya skrg da ada keje tetap dan mampu dah kumpul harta berjuta2 kan.... Insyaallah takkan diri ini berputus asa dan akan teruskan usaha tanpa gagal.

Ya Allah, beri kan aku kekuatan dan ketabahan menghadapi ujianMu. Mudah-mudahan saja aku akan dpt kerja gomen tu cepat, dpt kumpul harta cepat...Insyaallah...

Bukan semua org bernasib baik dpt keje bla kuar je unibersiti. Malah ada yg macam aku jugak. "Belum bernasib baik" dlm erti kata lain. Bukan PENGANGGUR PEMALAS yer. Cuma nasib belum menyebelahi...

Perkara yg akan aku lakukan sebagai usaha untuk menjadikan aku seorang yg bekerja:

1. Mencari kerja dlm website, suratkobar dan medium2 lain yg berkenaan.
2. Apply GSTT Johor yg akan buka permohonan mulai 25 Nov ni.
3. Berdoa agar dipercepatkan temuduga kerja gomen aritu.
4. Utk mendptkan wang poket, mulakan bisnes aiskrim asam kecut 20 sen secepat mungkin.

LinLoneCareer

No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...