Thursday, January 3, 2013

SeLaMaT DaTanG 2013


Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah dapat lagi menaip dalam entri kali ini buat julung-julung kalinya dalam tahun 2013. Tak terlewat rasanya aku nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2013 dan semoga baki 362 hari lagi yang ada ni dapat kita harungi dengan lebih baik daripada tahun sudah....
Apa azam baru korang? Azam tahun lepas tercapai tak semuanya? Kalau tak tercapai pun takpe, tiada salahnya. Bawa azam tahun lepas tu untuk tahun ini dan jadikannya kenyataan ok. Azam aku pun sama. Ada jugak yang tak tercapai dan aku bagi "touch up" sikit untuk buat azam baru. In Shaa Allah kita sama-sama berusaha jadikan semuanya kenyataan...


Dan sempena tahun 2013 ni, aku tukar sikit "background" dan "layout" blog ni. Bukan apa, cuma nak bagi rasa "segar" dan lain sikit dari tahun lepas. Diam tak diam, tahun ni adalah tahun ketiga aku dalam dunia blog. Banyak lagi benda yang aku tak tahu menahu langsung pasal dunia "blogging"ni. Tak kisah la, asalkan aku dapat membebel dan bercerita dalam penulisan aku yang tak seberapa ni. 
Entri-entri yang aku "post" nanti In Shaa Allah lebih memberi manfaat untuk semua. Sama-sama belajar dan memberi pelajaran kepada semua....

                         

 Jangan pernah berhenti berimpian dan berangan. Sebab dengan bermimpi dan berangan itulah segala apa yang kita impikan tu kita akan cuba kejar. Bezanya cuma cepat atau lambat je kita dapat impian tu. Jangan padamkannya dan sentiasa tulis impian kita tu. Tak kiralah impian tu besar atau yang kecil sekalipun sebab satu hari mimpi kita pasti akan jadi kenyataan. Berdoa sungguh-sungguh dan jangan putus asa walaupun Allah belum memakbulkannya sebab Allah Maha Mendengar....  


"Don"t let go of your DREAMS, so live in your DREAMS and learn to chase it". Tak semua mimpi itu buruk dan tak semua mimpi itu indah! Allah tak memberi apa yang kita mahu tapi Allah memberi apa yang kita perlu. Jadi hiduplah dalam impian dan azam kita tu sebab kerana impian itulah kita akan sentiasa belajar dan semakin belajar. Tapi kita perlu sentiasa ingat bahawa semuanya yang kita ada atas dunia ni hanyalah pinjaman semata-mata. Sampai suatu hari yang telah ditetapkan kita kena pulangkan semuanya kepada yang Maha Hak! Jadi jangan hidup dalam kesombongan sebab semua tu bukan kita punya sekalipun nyawa yang ada dalam badan kita ni pun bukan hak kita. 

Aku jatuh cinta dengan lagu ni. Karya Farid Sanullah, penyanyi Nasyid Australia kelahiran Malaysia. Korang dengarkan dan hayati setiap bait liriknya. In Shaa Allah kita sama-sama saling mengingati dan semoga 2013 adalah tahun terbaik untuk kita semua...

Subhanallah walhamdulillah walaa ilaha illahallah wallahu akhbar.......

Wallahualam....

:) Senyum itu sedekah....

No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...