Thursday, June 13, 2013

DuGaAn Oh DuGaAn

Assalamualaikum w.b.t

Ya Allah...
tambahkanlah bagiku rezeki yang banyak lagi halal, 
imam yang benar, ilmu yang bermanfaat, 
kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, 
hati yang bersih dan kejayaan yang besar. 
Perkenankanlah doaku Ya Allah....Aamiiin....

Dengan setiap dugaan, kita akan jadi lebih kuat, matang berani dan tabah. Jangan takut melalui dugaan kerana Allah hanya akan menguji sedaya yang kita mampu. Percayalah bahawa dalam setiap dugaan akan terselit hikmah yang berharga dan tersangat manis untuk kita selama-lamanya. Dugaan Allah datang bersama takdirNya dan dengan takdirNya kita berserah kepadaNya. Berdoalah dengan setulus hati agar dugaan yang dilalui menjadi titian untuk kembali dekat bersamaNya. Dugaan amat menyakitkan tapi yakinlah disebaliknya terdapat kemanisan yang tidak terhingga dan kenikmatan yang sangat indah.

Sekarang dah mula musim durian. Semalam Busu ada bagi 4 biji durian, Alhamdulillah rezeki walaupun kat rumah ni takde pokok durian tapi masih ada rezeki makan durian :)

 Bukan senang nak makan durian, dengan duri yang tajam, kulit yang susah nak kopek tu, kadang-kadang boleh menyebabkan jari kita tercucuk duri tu, tapi bila dapat makan isinya yang sedap tu, sakit tercucuk pun boleh hilang. Macam tu juga dugaan hidup. Kesusahan, kesakitan bukan alasan untuk kita terus menangisi dan menyalahkan takdir hidup kerana kebahagiaan itu milik kita. Berusahalah untuk merebut kebahagiaan yang memang ditakdirkan untuk kita selamanya.

Jadi orang baik, ikhlas dan suci hati. Jangan salahkan takdir tapi salahkan diri sendiri. Pilih yang terbaik untuk diri sendiri dan jangan dengar cakap orang lain. Sebab orang lain tu hanya tahu mengata dan memberi pendapat je. Yang laluinya adalah diri kita sendiri. Asalkan kita jujur dan ikhlas pasti Allah tunjukkan jalan. 

Tenangkan hati kenyangkan perut dengan F1 Shake Herbalife perasa Coklat dengan parutan Coklat Cadbury....Alhamdulillah Nyum Nyum.....


Wallahualam,

No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...