Monday, July 18, 2011

BiLa Ni?


Bila la agaknya temuduga Peg. Penerangan ni?
Sejak result kuar aritu sampailah ke hari ini aku belum buat apa2 persediaan pun. Sepatutnya aku gunakan peluang yg ada dan masa yg sgt panjang ni dgn buat persediaan dan cari info2 penting tentang kerja ni kan? Aku harus bangkit dan siap2 belajar tentang semuanya yg berkaitan peg penerangan di KPKK ni. Nanti bila dorang panggil interview dah mudah la kan? Hrmmmm..... Aku tak boleh leka dan lalai lg sebab aku kena bersaing dgn mereka yg memang berkelayakan dan lebih pandai drpd aku. Aku tak boleh mengalah. Paling utama mesti selalu berdoa semoga ini adalah rezeki aku. Insyaallah, aku akan berusaha!
Bukan aku taknak cari keje lain, tp memandangkan kesihatan mak yg tak memungkinkan aku keje buat masa ni. Kadang2 aku tertekan jugak, ye la, org lain rezeki kerja dorang laluan dia mudah sgt, tapi aku... betul jugak ckp kawan baik aku yg ada hikmah kenapa aku tak keje skrg ni. Aku ada peluang teman dan jaga mak dan mungkin rezeki aku lebih besar dpd apa yg aku inginkan. Dan aku kena tahan dgn semua dugaan ni.... Lg2 nk raya ni kan, dugaan malu bila sedara2 dtg dan soalan yg mmg akan buat aku sgt tension nk jawab, "Bila nak keje? Bila nak kawin?" Aku taulah umur mcm aku ni dah patut ada keje, tapi aku nak buat mcm mana? Bab kawin pulak, bukan aku yg tentukan jodoh. Allah yg belum nak bagi jodoh, aku nak buat mcm mana?
Biala org nak ckp ape pun, aku tak kisah. Pekak kan telinga dan aku tau, mak abah yg akan tlg jawab utk aku.
Aku akan tunggu dgn sabar dan aku akan buktikan pd semua org aku jugak blh berjaya....

No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...