Saturday, August 6, 2011

ReSePi gArLiC BrEaD vS SoSeJ KaCaNg PaNgGaNg


Menu berbuka utk hari ni. Alhamdulillah jadi jugak la garlic bread aku ni. Kira taste nya boleh tahan jugakla ikut selera aku. Adik pun tak komen apa2 so, memang boleh tahanlah. Resepi plg mudah dan bahan yg mudah didapati.

Let's check it out the recipe>>>>>>>

Garlic Bread:

Bahan-bahan:
Roti bantal @ roti perancis @ roti gardenia @ apa2 jenis roti la yg bersesuaian
3 ulas bawang putih tumbuk halus
2 sudu besar mentega

Cara-cara:
1. Satukan mentega dan bawang putih yg dah ditumbuk dan gaul rata.
2. Sapukan bahan tadi ke atas roti yg tlh dipotong ikut citarasa.
3. Bakar dalam oven selama 5-10 min @ bakar atas kuali @ toaster.
4. Sedia dihidang bersama sosej kacang panggang.

Sosej Kacang Panggang:

Bahan-bahan:
1 labu bawang besar potong dadu
1 biji capsicum merah potong dadu
1 biji capsicum hijau potong dadu
1 tin kecil kacang panggang
1/2 cawan campuran sos tomato dan sos cili
10 batang sosej = sebungkus sosej dipotong serong
Sedikit garam

Cara-cara:
1. Tumis bawang besar hingga wangi.
2. Masukkan sosej dan goreng hingga garing.
3. Masukkan campuran sos dan kacau hingga sebati likatnya.
4. Masukkan capsicum dan gaul rata.
5. Masukkan kacang panggang dan biar masak sebentar.
6. Perasakan dgn sedikit garam dan sedia dihidang..

No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...