Monday, August 8, 2011

LaiLa MaNjA Tv3


Walla....
4pm-5pm adalah masa utkku tercongok depan tv, hehehe.. ntah apa yg merasuk aku xblh nk miss lgsung cite ni. Kalau miss aku cam sedih sangat, ahaks yela tu ek... Para pelakon dia pn xdela yg jadi faveret aku sgt pn tp mgkin jalan cerita yg terkesan lg2 dgn lakonan Ellie Suriati yg memang cam real bila dia dera Laila dan Manja tu. Tapi apa2 pun cam suka je tgk si Amar tu, hehehe....




Sinopsis drama siri ni>>>>>>
Laila dan Manja, 2 beradik yg jadi anak yatim bila mak dia meninggal dunia dan teruskan hidup bersama bapa mrk Mahmud. Mahmud ni keje dgn Dato Razali sbg pemandu. Oleh sbb dia kesiankan Laila dan Manja yg kesedihan dan kesunyian tanpa belaian seorang ibu jadi Mahmud pun berkahwin dgn Mastura. Apa yg diharapkan mrk tidak seindah yg disangka, Mastura mendera mrk scra fizikal jgk mental tapi apabila dihadapan Mahmud, Mastura melayan mrk dgn sgt baik.
Mastura seorang ibu tiri yg sgt jahat dan dia juga telah berlaku curang di belakang Mahmud dgn membuat hubungan bersama Azman semasa ketiadaan Mahmud. Azman pula mempunyai seorang anak lelaki bernama Imran yg bekerja dgn Dato Razali. Pada suatu hari terjadi satu insiden di mana Azman dan Mastura tlh membunuh Mahmud dan kejadian itu disaksikan sendiri oleh Laila dan Manja. Mahmud sempat menelefon Dato Razali sblm menghembuskn nafas terakhir. Akhirnya Azman dibawa ke tali gantung dan menimbulkan dendam yg membara di hati Imran utk membalas dendam.
Sejak itu Laila dan Manja terpisah dan Laila tlh berjumpa Dato Razali dan tinggal bersama dia sekeluarga, manakala Manja pula hilang ingatan dn tlh dipanggil sbg Malik oleh Pak Mat yg menjumpainya. Laila tak disukai Atie anak Dato Razali dan akhirnya dia dihantar ke London.
Imran pula mempunyai rencana jahat utk menjatuhkan Dato Razali.
Apakah yg akan berlaku seterusnya? adakah Laila akan bertemu dgn Manja adik yg selama ini dicrinya? adakah Imran akan meneruskan rngn jahatnya apabila mengetahui kisah sebenar di sebalik kematian ayahnya? adakah hubungan antara Laila dan Azli akan berakhir dgn bahagia? ke manakah Atie membawa diri stlh malu dgn apa yg dilakukannya terhadp Laila dulu? apa niat Azie terhadap Azli sbnrnya?
Nantikan dan kita saksikan episod ni sampai habes ek.... Love this series!

No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...