Friday, August 5, 2011

Stacy - KiSaH DoNgEnG

Kisah Dongeng
Nyanyian : Stacy
Lagu dan lirik : Edry Abd Halim

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Whoooops >>>>> Suka sgt lagu ni dan thanks to Mr. Edry Abd Halim yg menjadikan melodi lagu dan lirik yg sgt best mcm ni.... Harap dpt hasilkan lagu dan lirik lebih baik dpd ini di masa akan dtg...

Review lagu ni yg menurut aku>>>> Sukar nk dpt seorang yg akan menerima kita seadanya. Tiada satu manusia pun yg sempurna melainkan al-Khaliq pencipta yg Maha Esa. Jd kita memerlukan seseorang utk melengkapi hidup kita, yg akan menjadi pelengkap krn fitrah berpasangan adalah saling melengkapi. Tapi amat sukar utk kita temui insan yg benar2 akan bersama kita melayari kehidupan duniawi dan setia menjadi peneman akhirawi yg kekal abadi nanti. Dan sbb itulah, kita akan menganggap ini adalah cebisan kisah dongeng saja sehinggalah kita bertemu dgn pelengkap hidup kita nanti dan masa itulah tanggapan ini pasti akan berubah!
Anyway, I really love this song. thumbs up!

Link muat turun lagu klik di sini (thanks uploader 4shared - ct_kp00809)

No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...