Saturday, August 6, 2011

SaLaM RaMaDhAn 1432H


Salam Ramadhan al-Mubarak....
Da lama x update blog aku ni. Maklumlah bulan puasa ni macam2 benda nak buat, itu lah ini lah. Eh eh, mcm ada anak 10 plak aku ni. hehehe..

Apa2 pun, Alhamdulillah syukur ke hadrat Tuhan sekalian alam yg memiliki segala kesempurnaanNya, aku masih bernafas sehingga hari ni utk menikmati RamadhanMu sekali lagi ini. Semoga puasa dan segala amal ibadah kita diterimaNya, dan kita akan memanfaatkan sepenuhnya bulan barakah ini. Amin....

Alhamdulillah, da nk masuk seminggu kita berpuasa. Dan syukur sbb tahun ni aku dan mimi adikku dpt menunaikan terawih stlh beberapa tahun tak dapat. Sebelum ni kena ambil giliran teman embah (nenek) tapi memandangkan makcik ada teman dapatlah aku pegi surau tu. Solat berjamaah dan hati terasa sgt tenang. Syukur Ya Allah . Terimalah ibadah kami Ya Allah...

Setelah beberapa hari x bukak blog ni, akhirnya... I am back... Byk jugak la entri2 baru yg menurut perkiraan dan kesempatan yg ada nanti aku akan post, Insyaallah.... semoga Allah sntiasa memberi aku ruang dan kesempatan...Amin... oh ya, Happy Birthday buat kawan rapat ku yg baru je celebrate hari tua dia 3hb aritu. Semoga dia sentiasa dlm lindungan Allah dan semoga dia tabah hadapi apa jua cabaran dlm hidup ni.
Pesanan ikhlas utknya yg mengingatkan diri aku jugak >>>>Ingat awak, baki umur makin sedikit apabila bertambahnya umur kita... Gunakan kesempatan yg ada ni utk perbaiki diri dan sntiasa hargai apa yg ada bersama kita. Tak semua perkara indah itu manis dan tak semua perkara buruk itu pahit. Terpulang pada kita utk hadapinya, seperti kata awak ada hikmah yg berlaku dan mungkin kita akan dapat yg lebih baik.. Terima kasih kawan krn sentiasa menyokong dan masih bersama ku wlwpn keadaan diriku yg tak seberapa ni...

Akhir kalam, Selamat berpuasa kpd semua yer......

No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...