Wednesday, May 9, 2012

aKu HaRuS pErGi

Assalamualaikum w.b.t

Mood aku sekarang ialah sedih...
Masyaallah...Kenapa aku bersedih? Sbb aku dah kehilangan dan terpaksa melepaskan satu-satunya kawan baik yg aku ada. It's Broken Friendship....Aku terpaksa lepaskan walaupun hati terlalu berat utk melepaskan dia pergi. Masyallah jahatnya aku sbb memutuskan silaturrahim dan rasa amat bersalah sbb memutuskan persaudaraan tp aku harus melakukannya sbb aku dah tak mampu utk meneruskan persahabatan ni. Dia seorang yg sgt baik dan dia jugalah yg ajar aku erti kasih sayang sesama manusia. Dia membawa aku menyelusuri keindahan bercinta walaupun hanya sementara. Bila syg tu dah tiada, kami putuskan utk hanya bersahabat tapi selama setahun bersahabat aku semakin derita. Semakin susah utk melepaskannya pergi. Dan akhirnya inilah keputusan paling tepat - AKU HARUS PERGI.


 Aku tak ingin menjadi penghalang buatnya utk bahagia. Dia memilih jalan yg paling tepat dan aku sebagai kawan sepatutnya menyokong dan memberi semangat buatnya, bukan memberi tekanan. Insyaallah aku akan bahagia jika dia bahagia... Biarlah kaca persahabatan yg berderai ni membuat aku terluka, perit dan sakit asalkan aku tahu dia bahagia. Bibirku mengatakan sahabat tapi hatiku mengatakan yg lain. Aku takkan terus berpura-pura lagi dan inilah kenyataannya...



Disaat kamu ingin melepaskan seseorang..ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya
Disaat kamu mulai tidak mencintainya...ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya

Disaat kamu mulai bosan dengannya...ingatlah selalu saat terindah bersamanya
Disaat kamu ingin menduakannya...bayangkan jika dia selalu setia
Saat kamu ingin membohonginya...ingatlah disaat dia jujur padamu



Maka kamu akan merasakan arti dia untukmu Jangan sampai disaat dia sudah tidak disisimu, Kamu baru menyadari semua arti dirinya untukmu
Yang indah hanya sementara
Yang abadi adalah kenangan
Yang ikhlas hanya dari hati
Yang tulus hanya dari sanubari
Tidak mudah mencari yang hilang
Tidak mudah mengejar impian
Namun yg lebih susah mempertahankan yg ada kerana walaupun tergenggam bisa terlepas juga



Ingatlah pada pepatah, "Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"



Belajar menerima apa adanya dan berpikir positif....
Hidup bagaikan mimpi, seindah apapun, begitu bangun semuanya sirna tak berbekas
Rumah mewah bagai istana, harta benda yang tak terhitung, kedudukan, dan jabatan yg luar biasa, namun... Ketika nafas terakhir tiba, sebatang jarum pun tak bisa dibawa pergi, sehelai benang pun tak bisa dimiliki Apalagi yang mau diperebutkan Apalagi yang mau disombongkan



Maka jalanilah hidup ini dengan keinsafan nurani
Jangan terlalu perhitungan
Jangan hanya mau menang sendiri
Jangan suka sakiti sesama apalagi terhadap mereka yang berjasa bagi kita
Belajarlah tiada hari tanpa kasih
Selalu berlapang dada dan mengalah
Hidup ceria, bebas leluasa...
Tak ada yang tak bisa di ikhlaskan....
Tak ada sakit hati yang tak bisa dimaafkan
Tak ada dendam yang tak bisa terhapus "




Aku akan belajar utk terus positif dlm hidup dan aku akan buktikan padanya bahawa aku boleh berjaya dan Insyaallah selagi aku masih bernafas aku takkan sesekali berpaling ke arahnya lagi. Biarlah segala kenangan yg pernah kami cipta menjadi daun kering yg akan ditiup angin dan terbang jauh dari hidupku selama-lamanya. Aku pasti dia akan bahagia dgn pilihan hatinya dan sentiasa aku berdoa semoga aku juga akan mengecapi kebahagiaan itu juga....

Allah dah menetapkan sejak azali lagi bahawa dia bukan milikku waima utk jadi sahabat aku sekalipun....
Kesedihan yg Allah ciptakan utkku adalah cara Allah sampaikan kegembiraan buatku....Aku akan perbaiki diriku dan hubunganku dgnNya Yang Maha Esa. Aku bersyukur sbb Allah pilih aku utk lalui ujian ini. Allah jua Yang Maha Mengetahui...

Wahai sahabatkku,
maafkan diriku kerana aku harus pergi dari hidupmu
pergi aku utk kebahagiaanmu
sedih aku utk kegembiraanmu
sakit aku utk kesenanganmu
aku mahu kau tahu bahawa aku sentiasa ada utkmu walaupun aku tidak disisimu
bahagiamu adalah bahagia utkku
dia adalah masa depanmu dan aku masa silammu
jadi lupakanlah aku
andai satu hari kita bertemu 
jangan pandang wajahku
jangan tegur diriku 
kerana aku takkan kuat utk berhadapan dgnmu
selamat tinggal dan maafkan aku.....


Waallahualam..

Linlone:)


No comments:

Aku apa Adanya Aku....❤

Hampir 2 tahun aku menghilangkan diri daripada dunia blogger. Dunia penceritaan perihal kehidupan. Kehidupan seorang insan biasa yang tak...